דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון רפואי 

מאת    [ 13/01/2010 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 3820 פעמים ]

כאשר אדם חולה בסרטן, יש לתזונה חשיבות מריבית, כיוון שהיא חשובה לא רק לשמירה על אנרגית הגוף אלא גם להמשך תפעול מערכות הגוף אשר זקוקות לאנרגיה מהאוכל. עקב הטיפולים הרבים (כימותרפיה, רדיותרפיה, ניתוחים וכדומה) נוצרים בגוף תופעות לוואי רבות כגון: ירידה בתאבון, הקאות, שלשולים, אובדן משקל, דלדול הגוף, חולשה ועוד. עקב הטיפולים הרבים שעובר האדם ותופעות הלוואי הנלוות להם, אין לו כוח לאכול וכך נוצר מעגל שקשה להיחלץ ממנו, שבו מצד אחד אין הגוף מקבל את כל אבות המזון והאנרגיה הדרושה ומצד שני אין ביכולת האדם לאכול. כמו כן, בגיל הזהב, בשל ירידה באנרגיה, מחלות כרוניות (לדוגמא: מחלות לב, סוכרת, כולסטרול גבוה ועוד), מחלות חניכיים, הפרעות בקיבה, איבוד חוש הטעם אוו הריח חוסר תאבון, איבוד השיניים וכדומה, נוצר מצב בו הקשיש אינו רוצה או אינו מסוגל לאכול ובשל כך, גופו אינו מקבל את כל אבות המזון, ויטמינים ומינרלים לו הוא זקוק. על מנת למנוע את הידרדרות המצב הפיזיולוגי של הגוף, ניתן להשתמש במזונות רפואיים.

מחלת הסרטן ומחלות כרוניות בגיל הזהב, גורמות לתופעות לוואי כגון:

  • טיפולי קרינה (רדיותרפיה) גורמים ליובש ופצעים בלוע ובוושט, מצב ההופך את לעיסת המזון ובליעתו לכואבים ובלתי אפשריים. בנוסף, עקב הטיפולים, נוצר מצב של חוסר טעם של מזון ובעיות והפרעות בשיניים ובחניכיים, שלשולים, הקאות, כאבי בטן.
  • כימותרפיה גורמת לכיבים הפה (אפטות), דימום מהחניכיים מה שגורם לקשיי לעיסה ובליעה, אובדן נוזלים ומלחים, ירידה במשקל, חולשה, עצירות אוושלשולים.
  • ניתוחים לחולי סרטן ובאופן כללי, גורמים לחוסר איזון תזונתי, איבוד משק מלחים, חוסר איזון בויטמינים. (תלוי כמובן היכן בגוף מבוצע הניתוח). לאחר הניתוחים, תינתן במרבית המקרים הזנה תוך ורידית מלאה.
  • בגיל הזהב ייתכנו שינויים בהרגלי האכילה כתוצאה מדיכאון, פחדים, דאגות, שלשולים, עצירות, דלקות בפה, חניכיים, ושט, פגיעה בחוש הטעם והריח, תופעות לוואי של מחלות כרוניות ותופעות לוואי של שימוש ממושך בתרופות מסוימות, בעיות בשיניים, חוסר שיניים, הפרעות במערכת העיכול וכדומה.

 

 

מהו מזון רפואי?

מזון רפואי משמש כתחליף וניתן לאנשים קשישים או חולי סרטן, בעלי חוסרים תזונתיים, ויטמינים ומינראליים. המזון הרפואי מכיל את כל אבות המזון הדרושים לגוף באופן יומיומי. המזונות הרפואיים הקיימים בשוק כיום כוללים: 

  • פוליקוז, פולימר של גלוקוז לשם תוספת קלורית בתפריט היומיומי.
  • תוספי חלבון: קזז (קזילן) CASEC, פרו-קאס PRO-CAS, פרו – ווי PRO-WHEY , הידרולאק HYDROLAC, פרוטאין PROTEIN 92, ג'ברל GEVRAL

  • מזון רפואי המכיל את כל אבות המזון: אנשור ENSURE, סוסטקל SUSTCAL, איזוקל ואוסמוליט ISOCAL + OSMOLITE
  • מזון רפואי המכיל פחמימות, חלבונים ושומנים (ללא ויטמינים ומינרלים): סקנדי שייק, סקנדי שייק דל לקטוז, לקטייד LACTAID – לקטאזין LACTAZYM

 

המזון הרפואי הנפוץ ביותר כיום ונמצא בשימוש בשכיחות גבוה הוא: אנשור  ( ENSURE)
 אנשור הוא מזון נוזלי עשיר בקלוריות המשמש כתוסף תזונה או כהזנה מלאה.

 

הקניון הוירטואלי www.bari-p2.co.il "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאותhttp:www.bari-p2.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב